ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان ونک, ضلع شمال شرقی, پلاک 2596

ایمیل : info@b1m.ir

مقدمه ای بر برندینگ

امروزه در رونق بخشیدن به کسب و کار ها در هر صنفی برندینگ از نقش های مهم و حیاتی مربوط به آن می باشد.در هر یک از رسته های صنفی تعداد زیادی از واحد ها وجود دارند که مصرف کننده و یا کاربر نهایی که می خواهد از خدمات واحد مورد نظر استفاده کند مولفه هایی همچون شهرت و برند خدمات دهنده برایش بسیار مهم می باشد و تصمیم گیری ها درباره ارزش کالای یا خدمات ارائه شده توسط یک برند، به کیفیت، شهرت، شرایط ارائه خدمات و محل ارائه خدمات و مولفه های بسیاری که به حوزه برندینگ مرتبط می باشند، وابسته است.

 

مدیریت استراتژیک برندینگ

 

اگر در حال حاظر یک برند موفق را ایجاد کرده اید با مسئله ای مهم تر به نام مدیریت برند خود مواجه هستید و با گذشت زمان باید خود را برای تغییرات به وجود آمده در تمام زمینه های مربوط به کسب و کار خود آماده کنید تا در طول زمان پروسه برندینگ پایداری را برای کسب و کار خود داشته باشید.در اکثر کسب و کارها وقتی برندهای موجود دیگر در حال پیشرفت و تجدید برند خود به سمت هدف مشترک با سازمان و شرکت شما می باشند، باید توسعه و مدیریت برندینگ خود را در طول زمان رها نکنید.

مدیریت برندینگ چیست ؟

مدیریت برند شاخه ای از برندینگ می باشد که به اجزای نگهداری و بهبود محصولات و سرویس ها و درک صحیح برند تقسیم می شود.مدیریت برندینگ زمانی که دارای تیمی متخصص و دارای تجربه مانند متخصصین با تجربه ما، وارد عمل شوند باعث می شود قدرت نفوذ را در اعمال هزینه های مورد نظر خود و در بازار کسب کنید و وفاداری مشتریان و کاربران محصولات شما را بالا می برد.همچنین درک و آگاهی معناداری را نسبت به برند شما ایجاد می کند.در واقع مدیریت برند پروسه ای طولانی تر و مهم تر از ایجاد یک برند می باشد.مانند بذر درختی که کاشته شده و در طول زمان و پیشرفت کسب و کارها باید به وسیله مدیریت آن شاهد برگ ها و شاخه های آن و رشد و تکامل آن باشیم.

 

مدیریت برند چیست ؟

 

مزایای اصلی مدیریت برندینگ

تقویت کلی آگاهی از برند

افزایش قدرت قیمت گذاری

ایجاد وفاداری همیشگی مشتریان

افزایش ابعاد برند و کسب و کار

اما برای مدیریت یک برند راه های بسیاری وجود دارند که باید از میان آنها راه های صحیح انتخاب شوند.حال به چند اصل مهم این راه که به شما کمک می کنند تا در این مسیر رو به جلو گام بردارید، می پردازیم و استراتژی هایی را در این مسیر به شما ارائه می دهیم.

 

مولفه های اساسی مدیریت برندینگ

 

ایجاد ارزش ویژه برای برند : این عامل باعث به وجود آمدن ارزشی در شهرت برند شده و احساس و درک مراجعین را از برند شما افزایش خواهد داد.این اصل بسیار مهم بوده، چرا که روند فروش یک محصول یا ارائه خدمات را تغییر می دهد و این زمانی اتفاق می افتد که که مشتریان نسبت به محصولات و خدمات برند به اعتماد و آگاهی درستی رسیده باشند.این فرصت به برند ها امکان افزایش قیمت در عین وجود کشش برای خرید محصولات را می دهد.

تشخیص برند: یکی از گام های اولیه و مهم می باشد که مخاطب شما بدون نیاز به خواندن و یا دیدن اسم برند به درکی از برند شما می رسد.این یک مشخصه دیداری معمول و مهم می باشد که در رنگ ها و لوگو و بسته بندی ها و تابلو های پروژه و علائم دیگر نمایان می شود.در تیم ما طراحان با تجربه ای در این زمینه وجود دارند که به ارائه بهترین علائم برای برند شما کمک می کند.

وفاداری به برند: این فرآیند منجر به مراجعه یک مشتری برای محصولات و خدمات تنها به خاطر وفاداری به آن برند می باشد و موجب مزایای دیگری مانند تبلیغات دهان به دهان نیز می گردد.این فرآیند با ایجاد تعهد و یا خدمات ارزنده به مشتریان شکل می گیرد و به کیفیت ارائه شده محصولات و خدمات مرتبط نمی باشد.این وفاداری در برندهای قدرتمند و بزرگ شکل گرفته و همیشه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

استراتژی های مدیریت برندینگ صحیح

استراتژی های بسیاری برای مدیریت برندینگ وجود دارد و 3 گام زیر در این استراتژی ها مهم می باشد.

  1. ساماندهی و لیست کردن مولفه های برند و دارایی ها
  2. ایجاد نقشه و ایده های جدید برای تیم ها
  3. باز ارزیابی تمامی روند ها

 

استراتژی ها و ویژگی های مدیریت برندینگ

 

اما در تمامی استراتژی هایی که برای مدیریت برندینگ بیان می شوند، مولفه ( طراحی ) با اهمیت می باشد.زیرا در تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تابلو ها و ایجاد وبسایت یک طراحی مناسب با ایده های جدید و کارآمد و معنادار که توسط مهندسین مشاور ما ارائه می شود، می تواند به شناخته شدن و مدیریت برندینگ شما در طول زمان بسیار کمک کند.از عوامل دیگر نیز باید به دانش مدیریتی که ما می توانیم از آن برای مدیریت برندینگ شما و با استفاده از نرم افزارهای خود استفاده کنیم نام برد که می توان در این راستا به مدیریت سرمایه های دیجیتالی پرداخت.

 شروع به کار برندینگ

برندینگ هنگامی که علائم و نشانه های متعلق به یک سازمان در فضاهای مختلف مورد استقبال قرار گیرد و زمانی که این استقبال در خدمات یا کالای عرضه شده از سوی کاربر نهایی مشاهده شود کار خود را آغاز می کند. سپس جلب اعتماد در مسیر زمانی طولانی توسط برندینگ از اهداف مهمی است که در زمینه ارائه های محتوا و تبلیغات خلاصه نمی شود و باید تغییرات و نوآوری ها و خدماتی جدید و پیاده سازی ایده های کارآمد  برای بقا یک سازمان و برندینگ آن در کنار فرآیند های تبلیغاتی انجام گیرد.

 

تبلیغات در مدیریت برند

 

هدف از ساخت برند و مدیریت آن در گذر زمان برای پایداری و رونق همیشگی کسب و کارها می باشد.در این راستا باید انتقال پیام برند به گونه هایی صریح به مخاطب انجام گیرد و مخاطب یا کاربر نهایی را متقاعد ساخت که با اعتماد به برند مورد نظر به نتیجه دلخواه خود خواهد رسید.گاه باید برای چندین برند که متعلق به یک شرکت می باشند برنامه هایی را ارائه کرد تا همیشه ارزش آن بخش دارای رشد بوده و حقوق و مزایای صاحبان سهم در طولانی مدت حفظ شود.

 

اما شرکت مهندسین مشاور بیم خدمات ارزنده ای را در زمینه برندینگ باتوجه به نوع سازمان و کسب وکار شما ارائه می دهد که شامل موارد زیر می باشد:

مشاوره در جهت مدیریت و ایجاد برند و ارائه برنامه ای بلند مدت و استراتژیک در مسیر برندینگ

ارائه سند هویت سازمانی برای برند(CIG)

تهیه نقشه راه برای حوزه های تبلیغاتی و ساماندهی به آنها

ارزش گذاری برند

ارائه و پیاده سازی ایده ها و طرح های نوین در مسیر برندینگ