ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان ونک, ضلع شمال شرقی, پلاک 2596

ایمیل : info@b1m.ir

مقدمه ای بر مطالعات بازار در انواع پروژه ها

زمانی که در هر صنعتی رقبا و یا افراد دیگری در حرفه شما وجود دارند باید به مطالعات بازار در زمینه پروژه مورد نظر توجه ویژه ای گردد.در واقع هر گاه پروژه ای قرار است محصول یا نتیجه ای را در  برداشته باشد و این محصول میان محصولات و نتایج مشابه پروژه خود قرار می گیرد، رقابتی ایجاد می شود.بنابراین باید مطالعات بازار انجام گیرند تا نیازها و جایگاه قرارگیری پروژه در محیط خود شناسایی شود.مطالعات بازار ساخت نیز بینش هایی از مصرف کننده و رفتارهای کسب و کار و مصالح جدید و مناظر رقابتی و تغییر قواعد بازار زمینه را آشکار می کنند.

مطالعه و تحلیل بازار

 

مطالعات بازار در صنعت ساختمان

مطالعات بازار در صنعت ساختمان برای تمامی پروژه ها از پروژه هایی با مقیاس کوچک مسکونی و پروژه های بزرگ مقیاس مفید و موثر واقع شده و هرگاه بخواهیم با اطمینان در مسیر سرمایه گذاری  در پروژه های ساختمانی پیشرفت مثبتی داشته باشیم و با اطمینان از کاهش هزینه ها و افزایش درآمد ها به پیش رویم باید روند مطالعات بازار را به درستی انجام دهیم.در واقع در پروژه های ساخت زمانی که ابعاد بزرگی را در بر می گیرند مطالعاتی بر پایه برنامه ریزی ها و استراتژی ها به منظور کاهش هزینه و به حدکثر رساندن بازده بسیار مهم می باشد.در اکثر مواقع مولفه های خاصی برای سنجش بازار در مورد هر پروژه قابل تعریف می باشند برای مثال در ساختمان سازی در منطقه ای خاص باید در نظر گرفت که ساختمان هایی با نمای سبک مدرن یا کلاسیک و یا با چه متراژی تقاضای خرید بیشتری برای آن وجود دارد.

 

مطالعه بازار در ساختمان سازی

 

اما در مسیر و فرآیند مطالعات بازار ارتباط موثری میان تیم مشاوران بیم و کارفرما یا سرمایه گذار پروژه صورت می گیرد به گونه ای که پیش از ساخت پروژه نتیجه مطالعات بازار است که باعث می شود در مورد امکانسنجی اولیه پروژه نظر قطعی خود را اعلام کنیم.تحقیقات کیفی در این راستا تمامی نظرات، روش ها،رفتارهای بازار را به صورت مداوم بررسی کرده و چرایی و چگونگی تاثیر این مولفه ها را در ساخت پروژه می آزماید.این روش علاقه مندی ها ، اولویت ها و نیاز های کاربران نهایی یا مشتریان و محصولات جایگزین و رقبای هر حوزه را بررسی می کند.در حقیقت مولفه های نامبرده دلیل های اساسی در تصمیم گیری کاربران برای خرید و در نتیجه کسب درآمد بیشتر سرمایه گذاران می باشد.آنالیز بازار با رویکرد کیفی با استفاده از مشاهدات و سوالات انجام می گیرد و شامل متدولوژی های معمول زیر می باشد :

  • مصاحبه های عمیق و دستیافته های محیطی
  • گروه های متمرکز بر بازار زمینه
  • مردم شناسی جامعه هدف
  • تحقیقات کاربردی
  • گروه های دیجیتالی مربوطه

تحقیقات کمی در مطالالعات بازار

شرکت های ساختمانی می توانند از بررسی ها و اطلاعات و آنالیزهایی که به بررسی بازار می پردازند و در زمینه پروژه مورد نظر آنها توسط ما ارائه می شود از سود مناسبی بهره مند می شوند.اطلاعات کمی برای شناخت نیازهای ذی نفعان کلیدی و رویکردها و اولویت های فروش و سرمایه گذاری استفاده می شوند.از مزایای این تحقیقات کمی بازار ایجاد سهولت در اندازه گیری مولفه ها و رفتارهای بازار هدف در ابعاد بزرگتر از نمونه ها می باشد.بنابراین داده های آنالیز های انجام شده دقت بیشتری در مطالعه و تحقیق بازار را ارائه می دهند.در این راستا نیز انواع نظرسنجی ها و تحقیقات قیمت توسط تیم تحقیقاتی ما انجام می پذیرد.

تحلیل کمی بازار

تحقیقات استراتژیک در بازار ساخت و ساز

صنعت ساختمان همواره در تمامی فازها شامل تصمیمات سخت و پیچیده ای در هنگام در نظر گرفتن مطالعات بازار می باشد و استراتژی های توسعه در این صنعت همواره به خاطره ابعاد گوناگون و بزرگ با چالش هایی رو به رو بوده است.استراتژی های تحقیق در این حوزه از بازار موقعیت شرکت و ارتباط آن با رقبا و صنایع مختلف و چرخه تامین و کانال های توزیع را مورد بررسی قرار می دهد.تیم مهندسین ما تحقیقات استراتژیک زیر را مورد بررسی قرار می دهند :

فرصت های بازار

تحلیل ماتریس swot ( شامل نقاط قوت و ضعف، تهدید ها و فرصت ها )

ورود به بازار، امکانسنجی و اندازه گذاری مولفه ها

رویکردهای رقبا و واکنش آنان

دستیابی به بهترین روش ها

خلاقیت

دیدهای کلی به بازار

ورود به بازار استراتژیک

دکل در استراتژی های تحقیقات بازار از هر دو رویکرد کمی و کیفی استفاده شده است و علاوه بر این از انواع دیگر تحقیقات خاص در منابع و آماده سازی گزارش های استراتژیک جامع نیز بهره گرفته می شود.

روش های مطالعه و تحلیل بازار

برای اجرای یک پروژه در زمان و هزینه پیش بینی شده مطابق با منابع انسانی اختصاص یافته می بایست مطالعات بازار به عنوان بخشی که کمک می کنند تا به جواب های قطعی در امکانسنجی پروژه دست یابیم به صورت کامل انجام شوند.به وسیله این مطالعات ریسک های منفی و تهدیدات پروژه به حداق می رسند و در زمان مناسب تصمیمات مناسبی اتخاذ می شود.اما روشی که برای این مطالعات در پیش گرفته ایم شناخت دقیق از اطلاعات و تصمیم گیری های رقبا در حوزه مربوطه سرمایه گذاری و شناخت دیگر عوامل محرک بر رفتار بازار می باشد.اما در نهایت تمامی اطلاعات به دست آمده از مطالعات بازار در ساختاری  سازمان یافته و با ارائه نمودارها و داشبورد های تحلیل اطلاعات برای مدیریت و فهم سریع تر اطلاعات ارائه می شوند.تیم مهندسین مشاور ما با توجه به خواسته های کارفرما قادرند با استفاده از تجربه و مهارت بالایی که در صنعت ساختمان دارا می باشند به ارائه ایده هایی با توجه به تحلیل های انجام گرفته بپردازند.بدین ترتیب کارفرما از دستیابی به اهداف خود اطمینان می یابد.

روش های تحلیل و مدیریت بازار

مزایای مطالعات بازار در صنعت ساختمان

مطالعات بازار تمرکز و جهت گیری صحیح پروژه را مشخص می کند.همچنین کارفرما پیش از شروع پروژه به آگاهی کاملی از نیاز های مشتریان و کاربران نهایی پروژه دست می یابد.علاوه بر این فرصت ها و چالش های پروژه که در ساخت پروژه با آنها مواجه می شویم و بر مسائل زمانبندی و هزینه تاثیر می گذارند نیز به صورت شفاف و کاملی تعریف و بررسی می شوند.تحلیل ها و مطالعات بازار به شرکت ها و سرمایه گذاران صنعت ساختمان امکان می دهد تا در مقابل اهداف تجاری مقطعی خود حرکت کنند بنابراین این امکان برای آن ها فراهم می باشد که با برنامه ای تعیین شده به سمت اهداف بزرگ و پایانی خود حرکت کنند تا به درآمدها و ارزش افزوده قابل توجهی دست یابند.

 

نقاط مثبت در نتایج مطالعه بازار